Annonce





2½" Rustfast udstødning på Celica ST182
Oprettet af: nyit.dk / Jesper Sørensen - medlemsnr. 1095 Oprettet: 22-02-2004

Beskrivelse:
Forhistorie.
d. 21-07-2003 fik jeg konverteret min AT180 1.6 til en ST182 2.0,
dvs. motor, gear og undervogn, det eneste jeg brugte fra den gamle 1.6´er
var udstødningen, det viste sig ikke at være den store succes, da der var
alt for lidt flow i det tynde sugerør af en udstødning...
Det var så slemt at fra 6000 til 7200o/min, var den ekstremt sløv..

Derfor fik jeg en af gutterne til at hjælpe med at svejse et 2½" rustfast
udstødning i stedet.

Den består af en mellempotte, nogle bøjninger og en højglanspoleret
bagpotte fra 5Ziegen.
Det hele er tigsvejst, så det er 100% rustfast.

Materialer:
- 2meter 2½" rustfast rør
- 3stk 90g 2½" rustfast bøjninger
- 2stk 45g 2½" rustfast bøjninger
- 1stk 2½" Simons rustfast mellempotte
- 1stk 2½" 5Ziegen Rustfast slutpotte, m. db indsats
- 1meter 12mm rustfast akselstål til ophæng
- 3stk Flancher, her udskåret med plasma-skærer


Her ses alle løsdelene.



En flanche, udskåret med plasma-skærer.. cool ;)



Det sværeste.. at få det til at passe og sidde korrekt..
Der er altså en del forskel på en 1½" og en 2½".. det fylder NOGET mere.



Og så hæfte det...
Det kræver en del tålmodighed...



Og hæfte...



Det færdige resultat, fra kat til bagpotte.



Det færdige resultat, bagpotten.



Og sådan ser det ud bagfra..



Og sådan ser det ud bagfra..


Da vi så startede motoren og nød den søde musik var alt jo godt...
og det var det også da vi testede den på hovedvejen.. den sprinter
nu fra 6000 til 7200o/min, dog larmere den lige i overkanten, så
pt. er jeg ved at designe en dæmpe-anordning som ikke ødelægger
flowet for meget..

Men alt i alt anbefalingsværdigt, nu fik den en potent lyd der matcher bilen ;)

Mvh Jesper #1095