Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 5
Tirsdag 24-02-2015 kl. 08:36
    Vis profil  Vis bilprofil

Hejsa,
hvordan tester man nemmest at koblingscylindrene ikke lækker internt?

Hvis man kobler ud og skifter gear i et hug er der ikke noget vrøvl.
Nøler man (holder pedalen nede i en tid) bliver skiftet mere knoldet.
Der er ingen lyde eller tandbørstning.


Jeg føler mig statistisk udfordret

test af koblingscylindre



Tirsdag 24-02-2015 kl. 11:05
er det på tiden din yota bliver udskiftet? ER der ikke ved at være en del "mangler" på den



test af koblingscylindre



Forum rating: Top 5
Tirsdag 24-02-2015 kl. 18:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Har du noget kontruktivt at bidrage med anonyme jesper?
Cylindrene er sliddele.
Jeg føler mig statistisk udfordret

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 250
Tirsdag 24-02-2015 kl. 20:59
    Vis profil  
Det er jo kun den ved pedalen der kan lække intern, enten er den utæt så væsken render bagud af den, ellers render væsken tilbage i beholderen, den ved koblingen kan blive utæt, men så vil du med tiden kunne se der fedter væske ud, hvis ikke væsken forsvinder fra beholderen, og du har problemer, vil jeg sige det er koblings hovedcylinderen der skal skiftes.

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 5
Onsdag 25-02-2015 kl. 08:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Slaven lækker ikke, det kan man nemt se.
Jeg tror ikke der forsvinder noget fra beholderen, men jeg kigger da efter.
Det er ca 80.000km siden toyota ville skifte hovedcylinderen da den begyndte at støje/knirke, men indtil nu har noget ptfe-smøring fjernet lyden.
Måske er det på tide nu :o)

Jeg føler mig statistisk udfordret

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 500
Onsdag 25-02-2015 kl. 13:16
    Vis profil  
Kan det være at synkromeshringene er slidt?
Hvis du skifter med det samme når motoren ikke at falde så meget i omdrejninger. Hvis du venter ryger motoren i tomgang og så er der større ulighed på de roterende dele.
Prøv at give en gang mellemgas og se om det hjælper på det nølende gearskifte.

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 5
Onsdag 25-02-2015 kl. 13:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Det gør det netop ikke.
Der er heller ingen forskel på at skifte op og skifte ned.
Det plejer der at være hvis det er synchomseshslidtage.
Jeg føler mig statistisk udfordret

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 250
Onsdag 25-02-2015 kl. 13:34
    Vis profil  
Det bør vel, i så fald, kun være et problem når man skifter ned i gear? Hvis man skifter op i gear skal motoren jo gerne falde i omdrejninger når det højere gear lægges ind.
Og modsat når man skifter ned i gear, så skal motoren op i omdrejninger, og her kan mellemgas afhjælpe synkromesherne.

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 500
Onsdag 25-02-2015 kl. 21:24
    Vis profil  
Hvis motoren falder helt til tomgang skal der mellemgas til uanset om man skifter op eller ned i gear.

Er der noget der bevæger sig på den udvendige side af koblingen, eller er der det kun de kabeltrukne? Ellers må du stikke hovedet ud i motorrummet og få en anden til at træde på koblingen. Så kan du se om lortet bevæger sig. Ellers må du køre på værksted eller skifte dele til du selv finder fejlen.

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 5
Torsdag 26-02-2015 kl. 08:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har en glimrende mekaniker.
Han må tage sig af skrueriet.

Jeg føler mig statistisk udfordret

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 500
Torsdag 26-02-2015 kl. 10:37
    Vis profil  
Så forstår jeg slet ikke spørgsmålet!

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 5
Torsdag 26-02-2015 kl. 10:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil ikke spilde hans tid uden begrundet mistanke.
Hvorfor må jeg ikke spørge?
Jeg føler mig statistisk udfordret

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 100
Torsdag 26-02-2015 kl. 21:45
    Vis profil  
Løft gummiet inde i bilen hvor stangen går ud og på pedalen. Er der væske der er den defekt, ellers tvivler jeg på det er den. Din trykplade i selve koblingen kan jo også være vedtog være svag.
1-2-7-4 og hest

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 5
Lørdag 01-03-2015 kl. 07:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Trykplade mv er et år gammelt
Jeg føler mig statistisk udfordret

test af koblingscylindre



Lørdag 01-03-2015 kl. 18:50
skift væsken som i gamle dage hver 40000km så holden den evigt tager under 3 min at skifte

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 5
Tirsdag 02-03-2015 kl. 13:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg spørger næste gang den er på liften.
Dimsen er ikke dyr.
Jeg føler mig statistisk udfordret

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 100
Tirsdag 03-03-2015 kl. 11:00
    Vis profil  
Intet holder evigt, at sådan en bliver utæt efter x år og x km er der vel ikke den store mystik ved...tænk på hvad den gør når du holder i morgen køen (du har vist skrevet om det engang med den der kø rundt om københavnsstrup)
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 50
Tirsdag 03-03-2015 kl. 17:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har skiftet det væsken nogle gange, både på den gamle Carina E og på Yaris.
Det kan være psykologisk, men synes det virkede bedre med ny væske.

Carinaen er solgt fra ved ca. 450000km, uden knas. Og Yaris har på de første knap 300000km heller ikke gjort noget væsen af sig. Men bevares, du skifter sikkert også mere gear.

En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

test af koblingscylindre



Forum rating: Top 5
Fredag 04-03-2015 kl. 08:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja det er ikke km der slider på koblingen :o)

Jeg føler mig statistisk udfordret

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg