Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 500+
Mandag 17-11-2014 kl. 21:05
    Vis profil  
Jeg overvejer kraftigt at udskifte Corolla'en med en Toyota Avensis 2,0 VVt-i d4 (150 hk). Har søgt en del på nettet efter modellens svagheder, dog uden meget held.
Har 2,0 samme olie problemer som 1,8? Jeg synes ligeledes jeg har læst at den soder sig selv til (det er jo en benzin, er det et problem?), samt den generelt har problemer med eletroniken samt rust over forruden.
Er der mange problemer modellen? Og hvad skal man generelt kigge efter på sådan en vogn.

Mvh Steffen :)

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 5
Tirsdag 18-11-2014 kl. 11:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Den er med direkte indsprøjtning, dvs den kan ikke selv rense indsugningsventilerne der normalt bliver skyllet af brændstoffet.
Dvs den bliver sløvere og sløvere med tiden og tomgangen dårligere.
Delene til den er noget dyrere end dem til 1.8L.
Jeg kender ikke til rust på min 2006 model endnu.


Jeg føler mig statistisk udfordret

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 18-11-2014 kl. 17:31
    Vis profil  
Kan problemet ikke løses ved at køre frisk til den, eller give den en olie rens ved olie skift? Eller det skal simpelt hen skilles ad for at rense det?

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 100
Tirsdag 18-11-2014 kl. 17:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Mht sod, er det et problem i alle moderne benzinmotore og ikke kun denne model :)
Toyota Yaris T-sport ´03! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Tirsdag 18-11-2014 kl. 18:04
Jeg har ikke egen erfaring med sådan en bil, men jeg vil ud fra hvad jeg ser til dagligt på arbejde lige genoverveje om det skal være sådan en fremfor en 1.8.
Det er bare min virdering.

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 18-11-2014 kl. 21:06
    Vis profil  
Jesper, hvordan kommen man problembet til livs hvis den er begyndt at blive lidt sløv? Og for nævnes sod så i forbindelse med denne model, hvis alle har problemet?
Hvad tænker du på Claus, ville du vælge en 1,8 istedet? (den har jo ry for stort olieforbrug, og kører jo 25.000 km om året) og arbejder du med Toyota til dagligt?
Mvh. Steffen

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Tirsdag 18-11-2014 kl. 23:38
Ja jeg var gået efter en 1.8.
Hvis ikke de er lavet på garantien/efterfølgende så er problemet fikset på modeller efter mener det er august 2005.
Mål oliepinden om den er fra bund til maks prikken 52 mm. Er der 42 er det den "gamle" motor.
D4'erne har jeg ikke fidus til.
Ja, Toyota dagligt.

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 500+
Lørdag 22-11-2014 kl. 17:23
    Vis profil  
Ja okay tak for svarene, kan Toyota se om motoren er skiftet udfra stelnummeret? Jeg leder efter en t22 så får nok ikke fat i en motor fra efter 2005. Er der andre tegn på at motor'en er skiftet udover oliepinden?

Mvh Steffen

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 5
Tirsdag 25-11-2014 kl. 14:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu skriver du så godt nok vvt-i i subject og vvt-i D4 i posten.
Du er godt klar over at t22 blev leveret med flere 2L benzinmotorer ikke?

Jeg føler mig statistisk udfordret

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 25-11-2014 kl. 20:07
    Vis profil  
Er godt med på at der findes flere 2,0, men der er vel kun en 2,0 med variabel ventilstyring?

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 250
Tirsdag 25-11-2014 kl. 22:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kører Toyota Avensis 2.0 D4 VVT-i fra 2001 til dagligt, bilen har rundet 192.000km, har haft den siden 163.000, så knap 30.000 km. Jeg har fået skiftet Katalysatoren på forhandlergaranti (P0420 fejlkode) og skiftet Oxygensensor (P0135 fejlkode).

Deruderover er der kun skiftet almindelig servicedele. Katalysator og Oxygensensor er første gang nogen sinde de er blevet skiftet på bilen (fuld servicebog).

Jeg kender flere der har haft T22 / T25 med 2.0 D4 motoren, og fælles for alle er at enten kat eller oxygensensoren går. Men det samme gælder for 1.8 motoren, specielt hvis det er en der bruger olie!!

Min bruger INTET olie, skifter hver 10.000 km, og da har den brugt mellem 1/3 til 1/2 liter olie, målt på oliepinden...

Jeg er super tilfreds med både bil og motor, den trækker som en hest, er god til at arbejde i de lave omdrejninger, og trækker godt fra 120-180 km/t i femte gear! I byen kan den sagtens få 50 km/t i femte gear, kommer man under, begynder det at blive mishandling af motor

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 250
Tirsdag 25-11-2014 kl. 22:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Bilen jeg snakker om kan forresten ses her: http://www.bilgalleri.dk/galleri/321533-toyota_avensis_t22

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 5
Onsdag 26-11-2014 kl. 10:29
    Vis profil  Vis bilprofil
I T25 er 5. gear så langt at motoren dårligt snurrer ved 50 (1200rpm).
Jeg føler mig statistisk udfordret

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 250
Onsdag 26-11-2014 kl. 10:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Kan tilføje at en T22 med overnævnte motor LET går de lovede km/l... Jeg svinger mellem 12.5-13.7 km/L... Og det er ved godt blandet kørsel..

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 5
Onsdag 26-11-2014 kl. 11:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er heller ikke så meget metal i sådan een :o)
Men i godt sommervejr på en Italiensk motorvej har jeg lignende tal.
I Danmark i november og 60% kø går det ikke så godt.
Jeg føler mig statistisk udfordret

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 250
Onsdag 26-11-2014 kl. 11:18
    Vis profil  Vis bilprofil
Det kan jeg godt tilslutte mig! Kø er no-go for den motor! Så daler mit forbrug til 12-12.5 km/L...

Men bilen vejer jo nu alligevel 1250 kg ;)

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 500+
Mandag 05-04-2015 kl. 19:34
    Vis profil  
Hej, jeg kører også en 2.0 vvt fra 2001. Fantastisk bil og super motor. Den rykker bare i hvilket som helst gear og ja, der er så meget moment at den kan (næsten) køres i femte gear hele tiden.
Jeg har også læst en del om sod og den slaks forkalkning af dyserne pga direkt indsprøjtning. Jeg bruger jævnlidt et eller anden form af indsprøjtningrens igennem brændstoffet og det skulle efter sine holde skavankerne væk. det handle om at forbygge istedet for at køre 400000 km og så sige hej direkt indsprøjtning er noget lort fordi så bliver bilen sløv og alt det der...
Hvis man absolut vil ha en bil der bare kører uden at du skal åbne motorhjelmet så køb en gammel Carina e med 4E-fe motor. Har selv kørt en næsten 200000km uden noget bøvl.

no mo' mr. niceguy

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 50
Mandag 05-04-2015 kl. 20:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Men hvorfor ligge en 1,3 motor i en Carina E?

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 25
Lørdag 07-04-2015 kl. 09:54
    Vis profil  
Dit rens i brændstoffet hjælper ingenting; for ventilerne bliver stadig ikke skyllet af brændstoffet i disse motorer, og det er der hele humlen ligger.

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-04-2015 kl. 18:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Af samme grund får min Lexus rens sprøjtet direkte ind i indsugningen. Men den får nu også Belladd ved hver eneste tankfuld

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Fredag 08-03-2018 kl. 23:33
Kan være der bare ikke er ret mange problemer med 2.0 VVTi. Har netop måtte skille mig af med min 2005 Avensis med 2.0 VVTi. De første 330.000 KM har budt på 2 x skift af startmotor og 1 x skift af benzinpumpe. Motoren trækker som et lokomotiv og gjorde det stadig ved 353.000 da jeg skiftede til en 2014 1.8 VVTi. I den sidste tid kom der mange reparationer primært i form af tæringer i rør og dele under bilen (forsømte at give den PAVA nogensinde), koblingen slidt ned og en oxygen sensor meldte fejl. Rust på karosse har jeg ikke set noget af selvom den holdt ude året rundt. Olie, efter 250.000 har jeg måtte efterfylde en gang mellem service. Eneste jeg har været lidt ked af er den store venderadius.

Toyora Avensis 2,0 vvt-i købs råd.



Forum rating: Top 250
Mandag 09-03-2018 kl. 06:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har kørt knap 100.000 (fra 160.000 til 260.000 km) i min T22 sedan med 2.0 D4 motoren og den kører stadig fantastisk. Skal fylde lidt olie på imellem olieskift, men ellers spinder den. Har i min tid med bilen skiftet to oxygensensorer, manifoldpakning, og to bremsekaliber i for - sidstnævnte kom lige efter køb af bilen, tror desværre ikke de var vedligeholdt korrekt.

Nu skal den snart til syn med 260.000 på klokken og tror der skal skiftes en pakning ved manifold igen, samt måske støddæmpere (som er originale) men har sænket 40/40 siden jeg købte bilen. Så skal glidere i de bagerste kaliber også skiftes. Ellers forventer jeg den går lige igennem 👍
Af nævneværdig rust, er den begyndt at riste oppe øverst ved forruden og samme sted ved bagruden

Jeg er stadig utrolig glad for bilen, motoren er stærk og har god bundtrækket og specielt fra 2.500 omdrejninger og frem syntes jeg den trækker lækkert.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg