Som ved alle gamle biler; rust. Især bagtil i bagbro området. En gti har 2 stemplede calibre foran og så vil der altid være et af dem som gerne vil sætte sig fast, så du skal mærke efter ruskende bremser. De bagerste calipre vil også gerne hænge ligesom på mange andre biler med skiver hvis man ikke bremser hårdt nok. Her er det dog glidere som er problemet og ikke stemplerne. Du skal også kigge efter rust i dørbunde som ALLE Carinaer E kan have problemer med, også japansk producerede. Gti har en anden undervogn foran, en såkaldt Superstrut. Der er flere led og forbindelser end i Mcpherson og der kan komme slør i disse. Min har oliespild fra ventildækselpakning og knastpakdåse. Ellers en dejlig bil som er nem at tune på. Min er rullet til 188 hk med få simple modifikationer. Jeg sigter mod ca. 210 på et tidspunkt men så skal der lidt grovere metoder i brug Bare spørg hvis der er mere du vil vide.
Hey Claus du skriv at den var nem at Tune hvad hat du sat på hvor kan jeg få fat i det ?. Og lige en time min Barbro er godt rustet ved de om jeg kan tage en fra en ammenlige 2.0????
Sorry mine stave fejl vi prøver lige i gen da jeg ikke kan slette mit opslag.. hay Claus. Du skriv at den var nem at Tune. Må jeg høre hvad jeg skal gør/ købe. Og hvor kan jeg få det? Og min Barbro er rustet så vil jeg høre om du ved om jeg kan tage en fra en almindelige 2.0 til min gti158 hk.. tak 😄
Du skal have fat i en gen. 3 motor. Den har 175 til at starte med. Din er en gen. 2. Jeg er selv i gang med et projekt på min motor som lander på 220-230 hk minimum. Jeg vender tilbage herinde når den er færdig. på nuværende stadie er den ved at blive afbalanceret og regner med at være færdig med den i år. Prøv at montere en mindre restriktiv kat og giv den noget kold luft i filterkassen. Min lavede 188 uden kat og med lidt filter kit (på bane selvfølgelig). Jeg tror en bagbro fra en alm. Carina E er ok da det kun er den forreste affjedring der er speciel på en Gti. Men Google er din ven. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig yderligere da jeg ikke ved så meget om gen. 2 motoren. Dog ved jeg at svinghjulet er ens på dem og her kan du få et let et fra f.eks Fidanza. Dette vil give en mere omdrejningsvillig motor.