Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005
Mandag 28-09-2009 kl. 19:12 |
Hej Ville hører om nogen har erfaring med den type motor? Er den meget slidt når den har kørt 235.000 km? eller kan man udenvidere købe sådan en bil?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Mandag 28-09-2009 kl. 19:57 |
aner det ikke, men den har da brændt 60000km af om året i runde tal så i mine øjne er den da kørt til ihvertfald. jeg vil sgutte købe den hvis det var mig Toyta Carina E 2.0 Sli
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Mandag 28-09-2009 kl. 20:41 |
Nogen af dem ryger Toppakningen på hvor i værste tilfælde er en komplet motor top og bund + partikel filter.. så du skal sørger for at tjekke at den ikke er rød over det hele af kølevæske. vi har skifte 3 motore på den model indtil videre.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Mandag 28-09-2009 kl. 22:39 |
Hvorfor skifter i bunden?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Mandag 28-09-2009 kl. 22:48 |
topakningen kan ryge på alle biler, det er ikke et genralt problem, det største problem er vel sod på disse biler, læs de andre indlæg.motoren er faktisk tæmmelig slid stærk. vi har flere kørende med højt km. tal 1-2-7-4 og hest
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Tirsdag 29-09-2009 kl. 07:22 |
Da de kom var jeg på kursus hos Toyota DK og de sagde at man ikke skulle forvente meget mere end 150.000 km af dem når motoren var "pumpet" op til den effekt. Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Tirsdag 29-09-2009 kl. 08:32 |
Det nægter jeg simpelthen at tro på; at Toyota skulle sende noget på markedet, der kun kan holde 150K km.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Tirsdag 29-09-2009 kl. 09:21 |
Ikke desto mindre var det ordene fra dem dernede... En ting er jo at trække 90 hk ud af en 2,2 TD en anden er 177 ud af en 2,0... Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 30-09-2009 kl. 00:02 |
En D-CAT med 177 heste er også en 2,2. Og der findes efterhånden mange motorer, der har en større literydelse end den, så jeg tror stadig ikke på det.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 30-09-2009 kl. 08:38 |
Godt... Ring og tag en snak med Henrik Hansen eller Lars Larsen ved Toyota Danmark... Jeg hader når folk ikke tror på det jeg siger Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 30-09-2009 kl. 09:15 |
du siger max 150 000 med den motor?!!... måske du skulle læse trådens indlæg igen .... "Er den meget slidt når den har kørt 235.000 km? eller kan man udenvidere købe sådan en bil?" hmm jeg tænker var det omkring 1. april du var på kursus Fejler ikk noget der ikk ka limes
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 30-09-2009 kl. 09:22 |
anywho... for at kommentere spørgsmålet... Hvis det er det pengene rækker til og det er den bil du virkelig brænder for så køb den. Personligt ville jeg selv købe en med langt mindre tal på klokken... om man så skal vente et år eller to for at spare op, så betyder det jo ikke så meget hvis nu det er den bil man vil ha! Fejler ikk noget der ikk ka limes
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 30-09-2009 kl. 09:43 |
Jeg havde ikke købt den... og at den kører endnu er jo ikke ensbetydende med at den ikke er slidt... De kører rigtigt godt, omend ikke så langt på literen. Min bror har samme maskine i sin RAV dog med HOPA på så den skulle levere på den onde side af 200 hk. Han har dog ikke planer om at den skal køre mere end 60.000 mens han har den. Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 30-09-2009 kl. 11:13 |
Det er ikke nemt.. det tager livet af den, hvis man kører for lidt i den.. og det tager livet af den, hvis man kører for meget i den. Burde dén motor overhovedet være sat i produktion K&N filterelement Toyota Avensis Verso/SportsVan 2.0
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 30-09-2009 kl. 18:20 |
Fejler ikk noget der ikk ka limes
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 30-09-2009 kl. 18:56 |
Jeg fatter ikke at Toyota skulle sende en motor på markedet som de ved vil ødelægge deres gode navn og rygte, det tror jeg simpelthen ikke på, den er jo ikke mere pumpet end andre bilfabrikkers motorer, Opel henter 150 hk ud af en 1,9 liter motor og det samme gør Ford og Saab og mange andre
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 30-09-2009 kl. 19:36 |
Nu har jeg også snakket med flere ovre ved Toyota Danmark i forbindelse med kurser, og må indrømme at jeg har fået den modsatte opfattelse af deres mening om AD motorerne. Umiddelbart skulle en 2AD-FHV være lavet til en noget højere ydelse std, men den blev droslet pga miljø. Derfor vil jeg også vove at påstå at det med at den kun holder 150.000km er noget værre sludder. Jeg har endnu ikke set eneste af de motorer der var slidt op, og jo, der er flere der har passeret den milepæl.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Lørdag 01-10-2009 kl. 07:15 |
Det er måske lige før vi har været på kursus sammen Det var bare ordene da vi var nede og prøvekøre RAV4 da den kom med den maskine, de kan selvfølgelig have ændret holdning afterfølgende, men dengang mente ikke at man skulle regne med at se dem holde som en diesel i gamle dage... Jeg er selv helt vild med maskinen, synes den kører som en drøm, så længe man sørger for at køre den rigtigt. Juniors RAV4 kører 220 på klokken, det er egentlig ret imponerende, bilen er jo ikke den mest aerodynamiske. Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Lørdag 01-10-2009 kl. 07:58 |
Grunden til at dieselmotorer historisk har holdt længe er i overvejende grad den simple at de er belvet brugt på meget lange ture. En benzinmotor der kører 300km/tur kan osse holde til mange km. Jeg vil vove den påstand at en 'bagerbil' der kun kører 10km/tur vil være slidt ned hurtigt, benzin eller diesel. En trykladet motor vil så tilsvarende holde kortere end en n-a. Turboen holder næppe til 300.000km. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Lørdag 01-10-2009 kl. 18:27 |
Sv: Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005 af Roberto Saldo En trykladet motor vil så tilsvarende holde kortere end en n-a. Turboen holder næppe til 300.000km. Husk motoren er bygget til tryk, derfor kan jeg ikke se den skulle holde kortere. Der er nu en del turboer der passerer 300.000, prøv bare at se på alle de gamle 1CD motorer, der er mange der har kørt rigtigt langt på samme turbo.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Lørdag 01-10-2009 kl. 18:48 |
Enten er man til biler med få km ellers er man ligeglad faktum er at bilerne idag er da ikke bygget til at køre kun 150.000km - Jeg mener dvs. at alle taxaer burde være værdiløse og slidt op. Har personligt haft en Avensis der har kørt 500.000 og bevares den var da naturligvis slidt men den kunne da både starte og køre Når det så er sagt så er der selvfølgeligt en prisforskel på en der har kørt 250000 end 25000 som man skal gøre op med sig selv om man kan leve med. Som Rene skriver : Hvordan skal man så eje denne type motor hvis den ikke kan tåle at køre lidt men samtidigt bliver slidt op ved 150.000
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Lørdag 19-06-2010 kl. 22:08 |
hejsa det er rigtig nok med toppakning på den d4d 2,2 har lige selv skiftet en da de bliver leveret med for tynd en pakning fra forbrikken. toyota forskriver man skal pille motoren ud for at skifte den men skal man IKKE. det er noget der tager lang tid ja men ikke det store problem. bilen havde kørt 200000 og havde den ikke kørt så meget havde toyota taget dem på kolance fik jeg at vide. det tager ca 2.5 dage at lave det ca.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Mandag 21-06-2010 kl. 21:51 |
på toyota kurset blev nævnt at partikel filteret havde et ca holbarhed på 150000km og IKKE maskinen!! både motor og filter holder klart længere, så jeg ville ikke være bange for at handle sådan én
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Lørdag 01-03-2015 kl. 23:00 |
Hej Jeg kører i en Avensis 2,2 D4D 177. Bilen har kørt 235. 0000 km og det mærkes overhovedet ikke. Den type motor kan uden problemer runde 500.000 km. Jeg har dog et par gange haft problemer med sodpartikel ved turboen, men ikke andet end at jeg selv har kunnet fjerne det. Avensiskøreren.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 20-05-2015 kl. 07:37 |
Hvordan kommer det til udtryk. Jeg har problemer med røg ved bykørsel .
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Onsdag 20-05-2015 kl. 08:20 |
Alle biler kan køre 400000km hvis det er 200km på jysk motorvej hver dag uden belastning. Hvis den får smæk kold 10km hver dag holder den ikke så langt. Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Søndag 24-05-2015 kl. 21:36 |
Røg ved bykørsel har jeg også prøvet med min Auris D-Cat. Den fik renset EGR ventil, partikelfilter og 5. dyse, samt en opdatering og så var den røgfri igen. Pink Floyd, the one and only.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Mandag 25-05-2015 kl. 19:57 |
Vi er et mindre værksted ude på landet, og vi har alligevel 5-6 kunder med den motor der har fået skiftet motoren på garantien ved under 180.000 km pga toppakning. Vi skal selv skifte en i næste uge der har kørt 190000 km - ingen garanti fra toyota. Men de har ellers en rigtig fin motorgaranti på 8 år eller 180.000 km. Toyota Aygo x-press '15! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Torsdag 08-06-2015 kl. 18:38 |
Nu er der renset partikelfilter . Renset egr ventil. 4 nye dysser . Den ryger stadig ved bykørsel . Er nogle der kan komme med nogle gode forslag. Det har ind til videre været pænt dyrt.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Torsdag 08-06-2015 kl. 19:01 |
Hvad med 5. dyse, er den renset?? Pink Floyd, the one and only.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Søndag 09-06-2015 kl. 06:37 |
Vi har kikket på den . Men vi ved ikke hvordan man renser den ?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Søndag 09-06-2015 kl. 09:02 |
Bruger den vand? Hvis ikke, så er det højst sandsynligt partikelfilter der er fyldt op med aske. Jeg har en 5 dyse i overskud som virker 100% hvis du vil anskaffe dig sådan en.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Tirsdag 10-06-2015 kl. 17:48 |
Hvad skal du have for den? Den bruger hverken vand eller olie.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Motor i Avensis 2.2 D4D 177 HK 2005Fredag 11-06-2015 kl. 06:48 |
500,- plus fragt, hvis du ikke henter den.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|