Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - mekanik
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: P0420 fejlsøgning - katalysator eller lambdasonde? af Søren Vestergaard
Hej. Jeg kan godt give feedback på min situation indtil nu, og den er lang og stadigvæk med problemet Efter jeg fik tilsendt et fejlsøgningsskema herinde omkring fejlsøgning af P0402/P0430 fejl, konkluderede jeg at katten var defekt grundet lambdasonderne efter katten regulerede næsten lige så hurtig som sonderne før katten samt med samme frekvens. Efter min opfattelse af skemaet og viden så skal spændingssignalet fra sonderne efter katten være mere stillestående omkring 0,5V samt variere meget langsommere. Derfor gik jeg på jagt efter en anden kat. Til min overraskelse havde min lokale autoophugger en liggende jeg kunne købe samt returner ingen 30 dage hvis den ikke levede op til mine krav. Dette sagde jeg ja til og monterede katten med en ny manifoldspakning og pakning efter katten. Jeg flyttede alle de 4 gamle lambdasonde over på den indkøbte kat. Efter små 300 km lyste motorlampen igen med fejlen P0420 og senere P0430. Herefter kørte jeg yderlige godt 1500 km hvor det meste var på motorvej for at varme den igennem. Jeg nulstillede motorlampen hver gang den tændte i denne periode. Derefter fik jeg foretaget en 4-gas måling som fint overholder kravene for at gå gennem et syn. Derved var der fremskridt, da den gamle kat ikke kunne overholde CO % ved forhøjet tomgang, men motorlampen lyser stadigvæk! I dag har jeg så kikket på spændingssignalet igen på min lambdasonder med følgende resultat. Bank 1 sensor 1 (billeder fra min Autel tester med live data) https://www.dropbox.com/s/szh20s29vquatas/DSC_0042.jpg?dl=0 Bank 1 sensor 2 https://www.dropbox.com/s/fembrndapjhp851/DSC_0044.jpg?dl=0 Bank 2 sensor 1 https://www.dropbox.com/s/n788lmdowfc5sxs/DSC_0049.jpg?dl=0 Bank 2 sensor 2 https://www.dropbox.com/s/duwxtuqj0tp16kf/DSC_0053.jpg?dl=0 Ud fra dette vil jeg stadigvæk mene af sonderne efter katten regulere for hurtig og med for stor frekvens til at katten burde virke!! Der er dog den forskel at bank 1 sensor 2 regulere nede i område 0,05 til 0,250 volt hvor bank 2 sensor 2 regulere i området fra 0,250 til 0,8 volt. Sensorene laver vel et spændingssignal hvis der er ilt tilstede, så umiddelbart er bank 1 mest effektiv da den har det laveste udsving, hvis det kan vurderes således?? Men hvad er mit næste spring? Jeg begynder at bliver mere og mere overbevist om det er katten som skal skiftes og den kat jeg har købt hos huggerne ligeleders er slidt dog ikke så meget som den første. Hvad vil i mene? Jeg har inden fejl på mine lambdasonde og de to sensor før katten regulere veldig hurtig som de skal. Jeg er vel nød til at stole på de spændings signaler de udgiver via live data. De muligheder jeg har fundet for en ny kat er følgende; uoriginal over ebay til 2900 kr af mærket BM Catalyst som virke vældig vellidt med de vurderinger jeg har kunne finde. Kender I noget til det? uoriginal gennem FTZ til 4500 kr plus moms. Kender ikke fabrikat. Original hos Toyota til 5500 plus moms. Kom gerne med inputs er sgu ved at være rimelig træt af den motorlampe...
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet